Thursday, August 29, 2013

Boring.

No mood to update my Blog. I let it rest until after Merdeka. Many things are bothering my mind. There are several invitations to attend to, weddings and open houses especially up to 31 August 2013 and first week of September. This weekend would be practically busy all round. Aidilfitri festive season is still around and personally this year Aidilfitri was screwed up and anti climax. I was thinking of having a peaceful Aidilfitri after a 15 day stay at the Holy Land but it did not turn up as expected.

“Mendung di Aidilfitri.

Di tujukan khas untuk yang berkenaan.

Saya mengigatkan kepada yang berkenaan serta kepada diri saya sendiri.

Seseorang yang sengaja menimbulkan masaalah dan punca pada permasaalahan serta terus menyembunyikan tangan melarikan diri meninggalkan situasi, tanpa cari jalan penyeselaian positif ada lah pengecut dan perosak kententeraman. Tambahan pula jika implikasi negative perbuatan itu boleh di duga dan di jangka musibah nya. Di dalam scenario geram dan marah, orang saperti ini, boleh di klasifakasikan sebagai “haramjadah”. Ia nya lebih memudarat lagi jika ada motif jahat, dendam dan cemburu di sebalik angkara. Kalau kita ada banyak wang, ada orang yang ada lebih banyak wang dari kita, mereka tidak menunjuk nunjuk dan menggunakan wang sebagai senjata untuk mempengruhi populariti. Kerajaan BN menggunakan wang untuk mempengaruhi rakyat tetapi masih tidak dapat undi majoriti rakyat, walau pun keseluruhan nya menang dari segi Parlimentry Democratic process.

Sedar lah!! Ada kah wang dalam kantong, hasil titik peluh sendiri atau hasil dari korupsi??

Itu sahaja ungkapan saya, terbit dari pengelaman pahit yang di alami di Aidilfitri 2013 ini. Saya berharap, yang berkenaan (To Whom It May Concern) bertaubat lah dan muhasabah diri. Langit tidak selalu nya terang menderang. Dengan sekelip mata, ia nya boleh mendung saperti juga kehidupan pun boleh berubah. Tauladan yang di pertuntunkan oleh Allah swt di depan mata, masih tidak cukup lagi ke?? Era kegemilangan, wang banyak di kantong dan di ASB, jangan di susuli dengan anggapan rendah dan menginyaii pada yang tiada. Budaya sedemikian telah terbukti di warisi oleh anak anak, jika perangai dan sifat menghina terus diamalkan. Di kategorikan sebagai kurang ajar. Jika pokok nya busuk, sudah pasti akar nya pun busuk juga”.

I should be back after Merdeka. Once a stranger and a roommate in Mekah, 2010 Ramadan provided hotel accommodation at Lumut Sea frontage for daughter’s wedding reception at Lekir, Perak. It is difficult to refuse as he personally extended the invitation by his personal presence at my residence. Some people with no blood relation acknowledge and know how to honor the close tie bonded. I am delighted too that on 19 October 2013, he and his wife are leaving for their first time Haj pilgrimage.

In between I may drop by free & easy at Pangkor Island to get away a while from the maddening crowd and the traffic jam.
      

Wishing everybody, “MERDEKA” and “Happy Independence Day”.  

2 comments:

fhi usain said...

SELAMAT HARI MERDEKA pak mus..
semoga MALAYSIA negara kita yg tercinta ini akan terus kekal aman, selamt dan maju jaya sehingga ke akhir zaman...aminn.

pakmus said...

Amin....thank you, fi lee. ini lah sahaja Negara yang kita ada.